Lectures variades v3.0

Versió aleatòria perquè no recordo per quina vaig XD

La Mondaine

Zidrou i Lafebre, un tàndem guionista-dibuixant prou guanyador, ens situen a França abans i durant la segona guerra mundial on Aimé s’incorpora a La Mondaine, una brigada policial contra la prostitució. Serie tancada de dos volums.

Tot i que al principi em feia MOLTA mandra un altre còmic sobre la guerra em vaig acabar decidint a comprar-lo degut a totes les crítiques positives que te (i que estaven firmant al saló del còmic). M’ha agradat força, la veritat és que Zidrou poques vegades decepciona i el Lafebre en l’apartat gràfic està molt be. A més a més, pel fet de ser dos volums no m’ha passat com amb altres histories de Zidrou que em sembla que li faltin pàgines per explicar tot el que vol. Te un final una mica estrany, això si. Also, no m’agrada el que li fan al gat ò_ó.

Nivell de cremada de pis: 3/5

Warship Jolly Roger

Primer volum de tres. Compra una mica boja aprofitant que firmava al Norma Sabadell. Ciència ficció (o més aviat aventures futuristes). Un ex-general està empresonat per un crimen que no había cometido (sona la música del equipo A), aprofitant un motí a la presó escapa i vol recuperar la seva antiga nau.

El més destacable, de moment, és el dibuix que és una passada. L’argument està be, però no aporta res de nou (que tampoc te perquè ser dolent això…). S’haurà de veure com evoluciona, de moment tinc ganes de seguir llegint el segon (que ja ha sortit, però encara no he comprat)

Nivell de cremada de pis: 3/5

Trazo de tiza

Un home arriba en el seu vaixell a una illa que no apareix al mapa, a la illa només hi ha un petit hostal regentat per una mare i el seu excèntric fill. Allà s’enamora de una noia que també està a la illa de pas.

M’ha encantat, no ja només el bestial dibuix del Miguelanxo Prado on cada pàgina sembla un quadre, també com es desenvolupa tota la història i el gir cap al final (no és que fos del tot inesperat, però m’ha agradat). Igual que amb Ardalén, Trazo de tiza desprèn màgia i encant. Molt recomanable

Nivell de cremada de pis: 4/5

Lupus

Lupus (si, és el nom del protagonista) i Tony viatgen per l’espai en la seva nau disfrutant dels plaers que ofereixen els diferents mons (mentre es droguen a saco) fins que apareix Sanaa, una noia de qui es penja Lupus. A partir d’allà tot es complica i el viatge de plaer passa a ser una fuga.

urgh…

Lupus és una novel·la gràfica de Frederik Peeters de ciència ficció, on això últim és el menys important ja que el que importa realment son els protagonistes. Si en comptes de futurista hagués sigut en un ambient actual o medieval, la novel·la funcionaria igual… tot i així, al ser en clau de ciència ficció encara ha fet que m’agradi més. L’únic punt negatiu que li he trobat ha estat, com habitualment em passa, el final, que tot i no ser dolent no m’ha convençut. Molt molt recomanable. Frederik Peeters és un crack. Em moro de ganes de llegir Aama ja!

Nivell de cremada de pis: 4/5 (pel final li resto XD)

El Escultor

Aquest còmic més val llegir-lo sense saber ni de tant sols què va i així poder sorprendre’s poc a poc. Scott McCloud (Zot, Entender el Cómic, Hacer Cómics) ha creat una obra mestra que és el millor que he llegit en els últims anys. Tant els personatges com la increible narració gràfica (l’ús de les vinyetes, els enquadraments, la distribució, tot.) fan que t’endinsis dins del còmic i no vulguis ni puguis parar de llegir. És una meravella.

si, tothom posa la mateixa imatge, però és que l’escena és genial

Totalment imprescindible i absolutament rodona (final i tot! no puc imaginar-me un final més rodó), no la podria recomanar més.

LLEGIU-LA.

Nivell de cremada de pis: 5/5 

2 Respuestas a “Lectures variades v3.0

  1. Com que el tema còmic ja saps que jo…. Vinc a parlar de la versió. Si et refereixes a posts recopilatoris de lectures, tot just es el segon, si et refereixes a posts sobre lectures encara que només parlin d’un sol llibre aquest es el setè.

Responder

