Saló del Còmic 2015 – Crònica

Dos mesos tard…. em decideixo d’una vegada a parlar-ne. Tot i que aquest any no tenia acreditació he acabat anant 3 dels 4 dies i molt intensos que van ser.

Dijous

El dijous és el millor i únic dia per poder passejar i veure-ho tot tranquil·lament, així que últimament m’he abonat força a anar-hi.

L’objectiu de dijous era aconseguir les firmes del Paco Roca, Álvaro Ortiz i Tim Sale. Pel Tim Sale estava impossible, hi havia cues des de la matinada i tot i enmarronar a la Nagore (i a la Miya, i al Joan Carles…) per a que m’intentessin aconseguir número no va poder ser; el desengany inicial va passar quan més tard, en una de les converses amb gent a les cues per firmes, em van explicar que només firmava i que si volies un dibuix: a pagar, i no precisament preus barats…. així que “que le den”.

Només arribar vaig trobar-me amb les exposicions del Joker i The Spirit on vaig aprofitar per fer-lis un cop d’ull mentre esperava la Nagore (que ja m’havia aconseguit el número per la firma del Paco Roca). Donant la primera volta pel saló les sensacions van ser com sempre, els mateixos stands de sempre amb les mateixes ofertes de sempre (o sigui, gairebé cap). Per sort el saló no només son els stands (de fet son el de menys), tot i que molta gent es capfiqui en pensar que si i que “per anar a un mercadillo no vaig”. En fin.

Firma a Las Calles de Arena

Firma a Las Calles de Arena

Al cap de poca estona de passejar ja vaig haver de tirar cap a ASTIBERRI a per les firmes del Paco Roca (Las Calles de Arena) i l’Álvaro Ortiz (Murderabilia), i quan acabàvem van apareixer la Miya i el Raul que rondaven per allà, vam donar una última volta i ja gairebé era l’hora de tancar, així que vaig fer una escapada al artist alley a saludar al Josan que hi tenia una taula.

Firma a Murderabilia

Firma a Murderabilia

Tot i estar només 2 hores i poc pel saló van cundir bastant i ja va servir per fer la primera volta, veure les exposicions de la planta baixa i aconseguir les primeres firmes.

Divendres

Al no tenir acreditació vaig arribar mitja hora abans que obrissin i ja em vaig trobar força cua, la majoria de gent en busca de números pels autors que portava ECC (repartien número a primera hora del matí); allà em van informar que Fumio Obata, autor de Casualmente per qui volia firma, es perdria la seva firma de les 11h i la faria a les 20h ja que havia perdut el vol. Al tenir temps lliure vaig ja posar-me a fer cua a Planeta per l’Scott McCloud que firmava a les 12h (divendres va ser un dia de cues). Fer cues te el seu encant, al final t’acabes coneixent a tota la gent, et recomanen còmics, t’expliquen cotilleos i aventures… si no fos perquè s’han de fer dret estaria be i tot.

Segons ell, només sap dibuixar Chibis a no ser que li posi hores de photoshop i redibuixar

Segons ell, només sap dibuixar Chibis a no ser que li posi hores de photoshop.

Un cop aconseguida la firma a El Escultor (Scott McCloud és l’autor més simpàtic amb que m’he trobat) vaig abandonar a la Nagore que esperava el seu torn (una altra compra compulsiva per culpa meva) per fer una ullada pels stands que em faltaven per veure i fer alguna “compra loca” (va caure Hechizo Total). Tot i ser divendres el saló donava la sensació de estar molt buit(no em crec les xifres de visitants que han donat). Un cop rejuntats amb la Nagore vam visitar les exposicions de la primera planta, IMMENSES i que valien MOLT la pena; les reproduccions d’escenaris d’star wars em van agradar especialment. Tot i així no puc deixar de queixar-me de MASSA “Juego de tronos”, algú els hi hauria de recordar als organitzadors que juego de tronos no és l’únic que hi ha al mon de fantasia!!!

Després d’això vam trobar-nos amb la Xulia i la Tamarit a qui els hi vaig poder comprar, aquest cop si, el seu recopilatori de Inktobers (i deixar-lo al stand a que el dediquessin quan tinguessin temps).

Inktobers de la Xulia i la Tamarit

Inktobers de la Xulia i la Tamarit

Amb la tonteria s’havia fet l’hora de dinar i com al saló no hi ha cap opció bona… vam anar a dinar a les Arenes a fer uns entrepans i aprofitar per seure una estona.

Per la tarda vaig fer una escapada MOLT AVIAT, cap a les 15h al FNAC per aconseguir la primera firma del Frederik Peeters, tot i arribar el primer, gracies a la incompetència i/o desconeixement dels empleats vaig acabar sent el 5è. La Nagore es va quedar al saló fent cua pel Kenny Ruiz (avançant-se a les groupies) i enmarronada amb aconseguir-me número pel Miguelanxo Prado i Zidrou i companyia…

Frederik Peeters a la integral de Lupus

Frederik Peeters a la integral de Lupus

3 Hores de cua i ja tenia la firma, i va tocar tornar corrents del FNAC per no perdre el número (el Frederik es currava les firmes i s’estava una estona), fer cua, aconseguir firma de la Mai i el Zidrou per l’Helena i del Miguelanxo Prado per mi.

Mai fent la firma a El paseo de los sueños

Mai fent a El paseo de los sueños

Miguelanxo Prado a Trazos de Tiza

Miguelanxo Prado a Trazos de Tiza

Amb la tonteria ja eren gairebé les 8, vaig convèncer a la Nagore per a què es comprés Casualmente i fes cua amb mi pel Fumio Obata (encara quedaven números de sobres, em va dir “és el 3r còmic en castellà meu que firmo! els estic contant!!” molt simpàtic ell) i sense adonar-nos ja havia passat tot el dia. Abans de marxar només quedava una última visita al Josan per comprar el seu The Future is Now, un artbook del que havia fet crowdfunding (ESPECTACULAR por cierto).

Fumio Obata a Casualmente

Fumio Obata a Casualmente

El divendres va ser extremadament cansat, però molt profitós i va passar volant. Al arribar a casa, per si no estava prou cansat, vaig haver de tornar a marxar perquè tenia un sopar…. El dissabte encara seria més dur.

The Future is Now - Kickstarter goods

The Future is Now – Kickstarter goods

Con Josan hace muchos años que nos conocemos...

Amb el Josan ens coneixem de fa molts anys…

Dissabte

Després de veure la cua el dia anterior vaig decidir matinar encara més per por a no poder agafar número pel Frederik Peeters i arribar cap a les 8:30, em va sorprendre veure a la cua molt “niño manga” tant aviat fent cua no se ben be per què; “niños manga” a part, altre cop gent en busca de agafar número per les firmes, com jo.

Pildoras Azules, li va fer gracia veure les pàgines noves amb la seva filla.

Pildoras Azules, li va fer gracia veure les pàgines noves amb la seva filla.

A la cua vaig trobar-me amb el Joan que anava en busca de rapinyar algun número per Hora de Aventuras i a qui vaig “enganyar” per a què comprés “Yo, Asesino” aprofitant que l’Altarribia i en Keko no tenien gaire cua. Aconseguits els números (un per mi, un per l’Helena) va tocar aprofitar la poca cua pel Lafebre+Zidrou i aconseguir la Mondaine firmat.

Jordi Lafebre a La Mondaine #1

Jordi Lafebre a La Mondaine #1

La sorpresa del dia va ser una postal firmada per The Oatmeal que em va portar el Joan de Seattle.

La resta del matí vam passar-lo donant voltes pels stands i les exposicions amb el Joan, parlant amb el Josan, Xulia, Núria Tamarit (que es van quedar sense firma del Peeters, que tardava molt a fer les firmes T_T) fins que van arribar primer la Nagore i després el Raul per anar a dinar (fora del saló evidentment).

:D

😀

La tarda va ser relaxada a les presentacions editorials que aquest cop estaven posades a una zona amb bona acústica, “aleluia”, allà em vaig endur l’última peça de botí del saló, la samarreta de Norma per fer una pregunta (on em van mig enganyar amb la resposta, tot sigui dit).

Com no estava prou destruit, sortir corrents del saló i cap a el concert de Blind Guardian…

En resum he quedat satisfet (I CANSAT) d’aquest saló del còmic i ja tinc ganes del seguent.

Com sempre, els còmics dels nens son GENIALS

Com sempre, els còmics dels nens son GENIALS

Fa tant que vaig anarhi que segur que m’he deixat coses i he oblidat les recomanacions que em feia la gent a les cues, però it’s something!

PD: he decidit canviar al català, perquè total, 4 gats que em llegiu l’enteneu.

5 Respuestas a “Saló del Còmic 2015 – Crònica

  1. Oh! Un post! En aquest blog!

    Comento sobre el que puc, es a dir, que no parlaré sobre res de còmics xD La sobreexplotació de Joc de Trons es totalment cosa de la HBO s’està deixant una pasta amb la sèrie i farà la publicitat que faci falta per recuperar-la. M’hagués agradat veure lo de Star Wars ^^

    Para Elric digo Fran xD

    PD: Canviant al català? Veig que t’has resignat a ser un blogger de fama mundial a ser-ne un només de fama local xD

    • doncs si, és cosa d’HBO i de gigamesh que aprofita el tirón, però que a una exposició de fantasia el 80% fos joc de trons…

      la part d’star wars estava molt be, tinc alguna foto, però molt cutre i per això no les he posat

  2. M’he cansat només de llegir tantes cues amunt i avall! XD Veig que la paciència té un preu però també una recompensa: has arreplegat un munt de firmes!
    Conec alguns autors (Paco Roca, Frederik Peeters, McCloud…) però no m’entusiasmen tant com per fer aquelles cues que em trobava quan anava al Saló, que a més sempre era el dissabte (el pitjor dia, oi?) perquè no podia anar un altre dia.

    • El millor per aconseguir les firmes és anar dijous-divendres…
      Al saló del còmic no hi ha tanta cua com al del manga, però si vols firma de segons qui, més val anar d’hora! al final t’enganxes a això d’aconseguir signatures xD

      merci per comentar!!! 🙂

Responder

